Det är bara i de gamla statliga verken man kan uppleva det – Den totala ignoransen mot kunden och dennes behov. SJ, Telia, you name it. Det känns som om Telia fortfarande släpar runt på gamla Televerket i en boja om foten.
Jag har tidigare skrivit att inför ett samtal med Telia behöver man beställa debriefing-samtal först. Nu har Joakim Jardenberg brutit ihop av samma orsaker och sköter sin debriefing på sin blogg.
Jag har hur mycket historier som helst från Telia att berätta, men orkar inte ens sammanfatta dem, eftersom även sammanfattningar blir långa som ösregn, för att någon ska begripa. Se tex Jardenbergs sammanfattning idag. Jag har till och med jobbat på Televerket en gång i tiden!
Men några historier har jag sparat och tecknat ned (för några år sedan).
Se här:
Telias tidsfördriv
och här:
Falsk info från Telia
Andan lever vidare alltså. Den kan sammanfattas: Allt är kundens fel. Är det inte kundens fel är det omständigheter som vi inte kan påverka. Är det inte det heller så låtsas att samtalet bryts…
- (I sanningens namn ska sägas att det finns bra personer och bra service på Telia också, men det dåliga är så dåligt och påfallande ofta förekommande att det intrycket tar överhanden).
©Tomas Carlsson