Bra, men fult sålt mobilt bredband

Jag har testat de mobila bredbanden från sex stycken leverantörer. Gemensant för dem alla är att de är otydliga med vad du får för pengarna och vad det kommer att kosta dig.
Det rimliga är att konsumenten direkt får en realistisk förväntan om vad det är som ingår i priset, istället för kryptiska formuleringar som ger intryck av överföringshastigheter som de flesta aldrig kan få. Helt enkelt vanligt “nöjd kund”-tänkande.
Men det är ännu en ung produkt och om några år har priserna rasat, tekniken stabiliserats och alla vet när och var man får bäst trådlös tillgång till internet.

Testet finns i Råd & Rön och har titeln “Lovar runt men håller tunt.

Vill du gå direkt till en pdf finns den här.

©Tomas Carlsson 2008-10-15

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.