_DSC9766

Få Mera Fakta Nu

Tankar från frilansjournalist Tomas Carlsson.
Tankarna kan beröra alla fyra verksamhetsgrenarna Journalistik, Utbildning, Foto eller Formgivning.
Teknik är min tydligaste inriktning, men jag fokuserar även på musik, människor, mat, konsument, samhälle, myndighet, osv.
Via kategorierna, sök eller etiketterna hittar du de inlägg som intresserar just dig.

Sponsor

Se mina foton

ArtPix

Kategorier

Jag skrev ett brev till Google…

Emellanåt skriver jag till Google och föreslår förbättringar. Och nästan allt har genomförts. Kors i taket
Nu senast skrev jag och tyckte att det skulle gå att välja Label redan när man skriver ett meddelande i Gmail.
Orsaken är att det automatiskt lagras i rätt mapp och när man får svar har det redan rätt label. Då räcker det med att trycka på arkivknappen för att få det att försvinna från inboxen och istället hamna t ex i:

  • Kunder / <kundens namn>

Det är arbetsbesparande för min del i alla fall, jag som ibland glömmer att ”lejbla” breven när svaret kommer och då får för mycket liggande i inboxen.

© Tomas Carlsson

PS. Några tidigare förslag från mig som genomförts är:

  • Textlängdsberäkning av markerat stycke i Google Docs (och inte bara hela texten).
  • Visning av texten enbart i WYSIGWY-läge i Google Docs (allt annat är meningslöst).
  • Tydlig marginalmarkering i Google Docs

Dessa tre ändringar tycker jag förvandlade Googles ordbehandlare från ”en rolig grej” till något jag kan använda varje dag istället för Microsoft Office.

PS2. Microsoft har fått samma förslag, men inte visat något intresse.

 PS3. Vem är jag att tro att de inte tänkt på detta innan och att det kanske redan fanns i planerna? Fast det är såklart inte lika roligt att tänka så. Någon check för mitt bidrag har jag dock inte fått…

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.